Nieuws Archief
Voor het allerlaatste nieuws
Beheer Clubgebouw
In verband met gezondheid omstandigheden heeft Peter zijn functie van Clubgebouw Beheerder per direct moeten beëindigen. Wij willen Peter bedanken voor zijn betrokkenheid en inzet het afgelopen seizoen.
read moreCross training
Beste DTS’er, Zoals je misschien al gezien hebt, hebben wij naast de brug een cyclocross parcours aangelegd. Afgelopen jaren hebben wij met een enthousiaste groep meegedaan met de Amsterdamse crosscompetitie en getraind bij de Ouderkerkerplassen. Deze locatie om te trainen was voor onze jeugd en ouders niet ideaal ivm verkeersdrukte en tijdstip. Nu we onze eigen trainingsfaciliteit hebben gecreëerd, zijn wij benieuwd wie er allemaal enthousiast te maken zijn om in de winter mee te trainen. dit kan op een cyclocrossfiets of op een mountainbike. Naar alle waarschijnlijkheid is de trainingsavond op donderdag. Als je zin hebt, en je wil opgenomen worden in de update mail betreffende de Cross en je ben van voornemens om mee te trainen, geef je dan op via onderstaand formulier! (één persoon per formulier) Ook als je al eerder hebt meegedaan met de cross trainingen! Dit geldt voor alle DTS leden! jong en oud. P.s. (wil je mee doen als ouder, wordt dan lid van DTS) https://goo.gl/forms/VaQc5uoA5TPaEKUi1 Groet; Commissie...
read moreCrosstraining
Afgelopen zaterdag 15 juli is een start gemaakt met de aanleg van het crossparcours van DTS. De pumps, dijkjes en bochten zijn aangelegd en ingezaaid. Daarnaast is de zandbak versterkt zodat het zand niet meer in de sloot verdwijnt. Verlichting is er zodat straks in oktober ook in de avond kan worden getraind. We missen echter nog een aantal zaken waarvan we hopen dat jij of iemand uit je netwerk dit kan leveren. We zijn nog op zoek naar: Hardhouten palen van 150 cm voor het aanleggen van een trap Beton ijzer rond 10mm , om paaltjes te maken voor het afzetlint om het parcours uit te zetten Drainage, matten of iets anders om het parcours bij regenval begaanbaar te houden. Bij crossen hoort uiteraard modder. Deze maatregel is ook niet bedoeld om modder te voorkomen. De grond is in dit gebied echter zo zacht dat bij veel regen de fietsen vastlopen waardoor crossen onmogelijk wordt. Een stroomkabel voor in de grond van 2x10mmq ivm verlichting. Zeecontainer ivm opslag. Mocht je iets hebben wat wij kunnen gebruiken, wil je dan contact opnemen met: iljadevries@upcmail.nl Met vriendelijke groet, Namens de crosscommissie, Ilja de...
read moreNieuwsbrief WPGA
Hierbij iets later maar nog zeker niet verouderd de eerste WPGA nieuwsbrief. Het is de bedoeling u op deze manier maandelijks op de hoogte te houden van de sportieve resultaten van WPGA. Klik hier voor de nieuwsbrief
read moreRonde van Twente 2016
Op zaterdag 9 juli stonden er zeven man van WPGA aan de start in het broeierige Enter. De ploeg werd vertegenwoordigd door: Quinten, Douwe, Tom Timmers, Koen, Friso, Tobias en ik (Stefan). We hadden om twee uur afgesproken in Enter om, om vier uur van start te gaan voor een wedstrijd over 137 kilometer. Mijn vader was samen met Danny de ploegleiders en onderweg naar Enter kwamen we Danny al tegen in zijn Ferrari samen met Quinten en zijn Deense vriendin Thea. De licenties werden verzameld en de nummers en kaderplaatjes werden gehaald. Er werd ingereden en de eerste paar kilometers werden verkend om daarna de nodige tips door te krijgen van Danny. We vertrokken naar de start en werden verspreid over het hele peloton geloot. We gingen van start en na zo’n 200 meter was de neutralisatie al afgelopen. Het tempo lag hoog en zo moesten al diverse renners lossen maar wij wisten allemaal stand te houden in het peloton. Er waren diverse uitlooppogingen, maar deze werden direct weer teruggepakt. Friso, Tom, Tobias en Koen probeerden steeds naar voren te rijden en wisten zo goed hun plaats in het peloton te vinden. In de tweede grote ronde ontstond er een kopgroep van zo’n 12 man en hierbij sloten later ook nog 5 man aan. In het peloton werd er door verschillende ploegen afgestopt waardoor de voorsprong van de kopgroep groeide naar meer dan een minuut. In Tom zijn voorwiel zat een slinger en hij besloot toch maar een nieuw wiel te vragen. Hij gaf goed aan de auto aan dat hij geleidelijk weg moest rijden maar met direct de heuvel in zicht wist hij zich knap staande te houden en toch weer terug te keren. Halverwege de 3e grote omloop kwamen er verschillende uitlooppogingen om naar de kopgroep toe te rijden. Ik sloot aan bij een groep van zes man en samen met hun reden we geleidelijk naar de kopgroep toe. Helaas kreeg Tobias na 110 km kramp en moest helaas de wedstrijd staken. Hierna begon ook direct de 3 plaatselijke rondes waar ook in het eerste stuk direct de verzorging was. Door de broeierige temperatuur waren we wel toe aan een nieuwe bidon. Onze ouders stonden rechts van de weg en gaven ons een nieuwe bidon aan. Douwe kwam net terug van een wielwissel en gaf alles om weer terug te rijden naar het peloton. Er werd hard door gekoerst en het peloton kwam steeds dichterbij bij het begin van de tweede ronde. Maar door goed afstop werk van Quinten liep mijn voorsprong weer uit. Quinten zag dat de voorsprong groter werd en reed weg uit het peloton met nog twee renners bij hem. Douwe ging daar snel achteraan. Met nog tien kilometer te gaan pakte ik met mijn groepje de kopgroep terug. Gijs Meijer reed heel sterk vandaag en reed de laatste rondes in zijn eentje naar de overwinning daarachter nog Jelle Bootsveld en Roelof Stoelwinder die tweede en derde werden Helaas was ik in de laatste kilometer helemaal leeg en had geen krachten meer om te sprinten maar wist wel een 20e plaats te behalen. Daarna finishte Quinten op een 25e plek en Douwe op een 28e plek. In de sprint van het peloton wist Koen naar een 43e plek te rijden en Friso naar...
read moreVerslag van Isabel Tambach van het NK nieuwelingen
Om 11.35 startte ik met 100 tegenstandsters aan het Nederlands Kampioenschap van 57 kilometer door het Zeeuwse landschap. Door de loting stond ik in de één na laatste rij, waardoor ik zo snel mogelijk naar voren moest komen om de aansluiting naar de eerste waaier niet te missen! Gelukkig zat ik net iets na de neutralisatie bij de eerste 10 rensters, waar op dat moment ook de eerste waaiers werden opgezet. Al snel waren we niet meer met 100 rensters, maar met een stuk of 30. In de vijf omlopen die wij moesten rijden ben ik constant voorin gebleven, wat vooral belangrijk was op een zeer smal stuk vlak langs de finishstraat of op de dijk langs het water. Daar lag het tempo al snel boven de 50 km/h! De bel voor de laatste ronde klonk, die je net aan kon horen door de toeschouwers die luid juichten. Dit was de meest zenuwachtige ronde, want iedereen wilt natuurlijk vooraan zitten. Kosten wat het kost! Er werd veel tegen elkaar aan geduwd, rensters reden de berm in wanneer ze op een te smal stuk naar voren probeerde te rijden en er waren valpartijen. Gelukkig steeds achter mij. Toen we de dijk opdraaiden zat ik ongeveer tussen de tweede en de derde rij in. Dit zal de positie zijn waar ik minimaal de finish straat op zal draaien, want na de dijk was er niet veel ruimte meer. De dijk af, het laatste smalle weggetje op en met een slingerbocht richting de finishstraat. In de sprint nog 6 rensters ingehaald en als 12e renster over de streep! Een positie waar ik heel erg blij mee ben. Na mijn wedstrijd ben ik nog blijven kijken bij de wedstrijd van de nieuweling jongens. Hier werd Rick Veenhoven heel knap 22e! Onwijs goed gedaan, want er werd de hele wedstrijd heel erg hard gereden bij de heren. Justin Brusche heeft helaas de wedstrijd vroegtijdig moeten verlaten, omdat hij zich niet fit voelde. Balen, volgend jaar hopelijk weer aan de start! Nu ga ik mij weer voorbereiden voor woensdag, want dat heb ik het NK tijdrijden. Ik ben benieuwd wat dat mij gaat brengen!...
read moreVerslag van Douwe van Seijst van het NK Junioren
We stapten in de auto naar Nieuwe-Tongen en ik voelde me vreemd, een soort spanning, maar geen zenuwen. Zo iets had ik nog nooit eerder zo gevoeld, dus ik wist niet of het iets goeds of slechts was. Ik probeerde het maar te negeren en gewoon mn dingetje te doen, inrijden, materiaal controle en wachten op de loting. Operste concentratie was vereisd voor deze wedstrijd. Voor ik het wist hadden we nog maar 1 minut voor het startschot en de adrenaline schoot door m’n lichaam, alles stond op scherp. Met hartslag 120 gingen we de neutralisatie in, ik was vooraan geloot en reed achter de voorrij auto. Het was een kort rondje en kon me goed handhaven in het peloton. Er werd ook vrij netjes gereden, met een minimaal aantal valpartijen. Met nog 3 rondes op het rondebord was ik zelfs nog weggereden met een groepje van 11 man. Dit werd helaas geen succesvolle ontsnapping en zijn we na anderhalf rondje weer terug gepakt. Ik had nog 1 rondje herstel tijd voor de sprint en pakte een 23e plek. Ben tevreden over mijn NK 2016 en weet nu dat die rare spanning een goede uitwerking op me heeft gehad. Uitslag: 23. Douwe 29. Stefan 36. Teun 65....
read moreVerslag van Rick Veenhoven van het NK nieuwelingen
Toen wij aan kwamen in Oude Tonge, gingen we op zoek naar de permanence, daar heb ik mijn nummer opgehaald en wielen ingeleverd. Daarna gingen Justin en ik inrijden voor de 81 km met veel wind. Tijdens het inrijden kregen wij te horen dat de start werd uitgesteld. Ongeveer 15 min voor de start zijn wij naar de materiaal controle gegaan , ook moesten we de presentielijst tekenen, vervolgens werd er geloot en ik werd als een van de laatste geloot, ik startte dus achteraan in het begin van de wedstrijd was het hectisch, veel valpartijen na drie rondjes begon het te regenen, waardoor er in elke bocht wel mensen vielen gelukkig kon ik op de fiets blijven. Justin moest helaas opgeven na 2 ronden. Na 4 rondjes reed er een kop groep weg met 17 man maar door een valpartij in de kopgroep bestond de kop groep nog maar uit 8 man. in de laatste twee rondjes kwamen we steeds dichterbij in de laatste ronde zelf tot 15 sec maar de kop groep hield de voorsprong. De tweede groep moest gaan sprinten voor de overige plaatsen in de laatste bocht was nog een valpartij en kon ik naar de 22ste plaats sprinten uiteindelijk zijn er maar 40 gefinisht van de...
read more